Perception of the application of socio-emotional skills by teachers at a primary school in Villa Alemana according to the Bisquerra model

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Juan Pablo González Fernández

Abstract

The purpose of this research was to analyze teachers’ perceptions of social-emotional skills and their application in teaching practice at a school in Villa Alemana, based on Bisquerra’s social-emotional model. The research considered the application of mixed-methods techniques with a predominantly qualitative focus, such as surveys from a quantitative perspective and interviews from a qualitative perspective. The results determined that the school offers a wide variety of methods for social-emotional work, but there is no professional training in this area for teachers. In conclusion, it was determined that teachers apply various strategies for social-emotional work, but they master these strategies through personal experience.

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How to Cite
González Fernández, J. P. (2025). Perception of the application of socio-emotional skills by teachers at a primary school in Villa Alemana according to the Bisquerra model. Revista De Orientación Educacional, 41(80), 38–58. Retrieved from http://revistas.upla.cl/index.php/roe/article/view/1367
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Artículos
Author Biography

Juan Pablo González Fernández, Escuela San Judas Tadeo

Juan Pablo González Fernández, es licenciado en educación y profesor de matemática y computación egresado de la Universidad de Playa Ancha, Chile. Además de Magíster en Evaluación Educacional en la Universidad de Playa Ancha, Chile. Es profesor en ejercicio en el sistema público desde el año 2016. Sus líneas de interés investigativo son la educación socioemocional y afectiva, el desarrollo inicial docente y el vínculo entre docentes y estudiantes en establecimientos educativos.

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