Main Article Content
oct 8, 2019
Abstract
En este trabajo presentamos los resultados de un estudio en el que se indaga la posible vinculación entre las RS sobre la Física de estudiantes de carreras universitarias y las causas de la elección de las carreras. Trabajamos con alumnos de 10 años de la Universidad Nacional de San Juan (Argentina), de carreras afines y no afines con la Física, a través de la implementación de un instrumento que incluyó una técnica de evocación y jerarquización, una escala Likert y una pregunta de respuesta abierta. Los resultados obtenidos permitieron identificar aspectos que repercutirían de manera positiva en la elección de una carrera de grado afín con la Física y otros que podrían funcionar como elementos obstaculizadores.
Abstract:
In this article we present the results of a study that investigates the possible link between university students´ RS about Physics and the causes of career choice. We workedwith students from first year at the «Universidad Nacional» at San Juan, Argentina. The students were enrolled in careers related and unrelated to physics. The investigation method consisted in the implementation of an instrument that included a technique on evocation and hierarchy, a Likert scale and an open question. The results allowed us to identify aspects that have a positive impact on the selection of an undergraduate degree related to physics and other factors that could function as impeding elements.