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Published:
sept 2, 2019
Keywords:
Keywords: Occupational health; workplace; school; teachers; personal resources.

Abstract

El actual modelo Entorno Laboral Saludable, propuesto por la Organización Mundial de la Salud, plantea el desarrollo de recursos personales como un ámbito de intervención necesario para favorecer el bienestar y la salud en el lugar de trabajo. En este artículo se analiza la importancia del fortalecimiento de los recursos personales del profesorado y se plantean ámbitos de intervención desde los que pueden diseñarse medidas y estrategias que favorezcan, conforme a este modelo, una práctica docente más eficaz y saludable.
Abstract: 
The current model for a Healthy Work Environment, as proposed by the World Health Organization, formulates the development of personal resources as a necessary area of intervention in order to favour wellbeing and health in the working place. This article analyses the importance for teachers of reinforcing their personal resources, also suggesting areas of intervention from where to design measures and strategies that favour a more efficient and healthy teaching practice, all within the framework of the aforementioned model.


 

Francisco Javier Sánchez Sánchez, María Eugenia Martín Palacio, Raquel de la Fuente Anuncibay.
How to Cite
Francisco Javier Sánchez Sánchez, María Eugenia Martín Palacio, Raquel de la Fuente Anuncibay. (2019). La escuela como entorno laboral saludable. Importancia del desarrollo de recursos personales en el trabajo docente.: Schools as healthy work environments. Importance of the development of personal resources in the teaching work. Revista De Orientación Educacional, 33(63), pp. 82–97. Retrieved from http://revistas.upla.cl/index.php/roe/article/view/1248

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