Main Article Content

Published:
oct 7, 2019
Keywords:
Keywords: teacher; educator; teaching; evaluation; disciplinary content.

Abstract

El estudio tiene como objetivo explorar las condiciones didácticas que caracteriza la enseñanza de profesores y docentes en carreras pedagógicas de la Universidad de Los Lagos. Se indagó desde la perspectiva de 303 estudiantes en torno a los ámbitos: dominio de contenidos, evaluación del aprendizaje, metodologías de enseñanza, imparcialidad en las calificaciones, claridad de las explicaciones y desarrollo de la asignatura. Lo anterior, a través de un diseño de investigación de carácter descriptivo, utilizando el Cuestionario estructurado. No existe diferencia significativa en la distribución de respuestas para docentes y profesores, por lo que se puede concluir que ambos grupos tienen las mismas valoraciones por parte de los estudiantes en los diferentes aspectos evaluados.


Abstract:


The goal of this research is to explore the didactic conditions that characterize the teaching of educators and teachers in teaching courses in Universidad de Los Lagos.The investigation was made under the perspective of 303 students in relation to: contents domain, evaluation of learning, teaching methodologies, impartiality in evaluating, clarity in explanations and development of the subject. The above, by a descriptive investigation design, using the structured Questionnaire.There is no significant difference in the distribution of the answers of teachers and educators, so it is possible to infer that both groups have the same appreciations by students in the different aspects that were evaluated.


 

Alejandro Sepúlveda Obreque, Margarita Opazo Salvatierra, Daniel Sáez Sotomayor, Rodolfo Lemarie Oyarzun
How to Cite
Alejandro Sepúlveda Obreque, Margarita Opazo Salvatierra, Daniel Sáez Sotomayor, Rodolfo Lemarie Oyarzun. (2019). ¿Existe diferencia significativa, en la enseñanza, entre profesores y docentes en la universidad?: percepción de los estudiantes: Is there any significant difference inteaching between the students and teachers in the university?: student’s perception . Revista De Orientación Educacional, 29(56), pp. 60–73. Retrieved from http://revistas.upla.cl/index.php/roe/article/view/1209

Article Details